




INFORMATIONS
A JOG ELŐTT MINDEN SZEMÉLY EGYENLŐ
A Los Santos Police Department (LSPD) elkötelezett amellett, hogy a polgárok által előterjesztett panaszokat a legmagasabb szakmai alaposság és jogi pontosság mellett kezelje. A következő sorokban ismertetjük a panaszok kezelésének eljárását, melynek célja, hogy a felhozott aggályokat méltányosan, objektíven vizsgáljuk meg.
PANASZOK BEJELENTÉSÉNEK FOLYAMATA
A panaszkezelési folyamatunk az írásbeli bejelentéssel kezdődik, mely a sztenderdizált formanyomtatvány kitöltésével és annak benyújtásával történik. Minden beadványt szigorú bizalmassággal kezelünk, dokumentálunk és egy egyedi azonosító számmal látunk el, ami lehetővé teszi a panasz nyomon követését.
ELJÁRÁSUNK JOGI ÉS SZAKMAI ALAPELVEI
Az Internal Affairs Division (IAD) az Office of the Chief of Police (COP) belügyi nyomozó szárnya, amely az alkalmazottak magatartásával kapcsolatos bejelentéseket vizsgálja. Az IAD a Professional Standards Bureau (PSB) parancsnokának jelent, aki minden panaszt kiemelt szakmai pontossággal értékel az adekvát szerv kijelölése érdekében. Az IAD feladata különösen azoknak a panaszoknak a vizsgálata, amelyek vagy adminisztratív jellegűek, vagy potenciálisan bűncselekményi elemeket tartalmaznak magukban. Az ügyhöz hozzárendelt vizsgáló személyzet meghallgatja a panaszt benyújtó személyeket, tanúkat és egyéb releváns egyéneket, bizonyítékokat gyűjtenek és megőriznek, valamint gondoskodnak azok gondos dokumentálásáról, nyomon követéséről. Büntetőjogi vizsgálatok esetén a befejezett nyomozást a Los Santos County District Attorney's Office Justice Integrity Division felé is bemutatják.
A PANASZKEZELÉS FOLYAMATA
A Panasz Előzetes Értékelése:
Ebben a szakaszban megállapítjuk a panasz relevanciáját és kivizsgálásának szükségességét.
Nyomozati Fázis:
Amennyiben a panasz indokolt, minden érintett személyt meghallgatunk, a bizonyítékokat részletesen elemezzük.
Döntéshozatal:
A nyomozás befejeztével a gyűjtött adatok alapján döntést hozunk a további intézkedések megtételéről.
Értesítés és Visszajelzés:
A panaszt benyújtó személyt írásban értesítjük a nyomozás eredményéről és az esetleges további lépésekről.
Ebben a szakaszban megállapítjuk a panasz relevanciáját és kivizsgálásának szükségességét.
Nyomozati Fázis:
Amennyiben a panasz indokolt, minden érintett személyt meghallgatunk, a bizonyítékokat részletesen elemezzük.
Döntéshozatal:
A nyomozás befejeztével a gyűjtött adatok alapján döntést hozunk a további intézkedések megtételéről.
Értesítés és Visszajelzés:
A panaszt benyújtó személyt írásban értesítjük a nyomozás eredményéről és az esetleges további lépésekről.
A panaszkezelési folyamatunkat rendszeresen felülvizsgáljuk annak érdekében, hogy az eljárásaink folyamatosan megfeleljenek a legmagasabb szakmai és etikai elvárásoknak. Biztosítani szeretnénk Önöket arról, hogy az LSPD minden bejelentést a legnagyobb komolysággal és igazságossággal kezel, az érintettek jogait, érdekeit minden körülmények között szem előtt tartjuk. Hálásak vagyunk minden polgár építő jellegű hozzájárulásáért, továbbá elkötelezetten dolgozunk azon, hogy Los Santos egy biztonságos és igazságos közösség maradjon. A panaszbejelentő nyomtatványok az LSPD épületében és online platformjainkon érhetők el. Köszönjük, hogy hozzájárulnak munkánkhoz, egyben városunk biztonságosabbá tételéhez.
Captain I Hank Anderson
Assistant Commanding Officer, Internal Affairs Division